AWAS
...!
ANDA KINI BERADA DI DALAM 'ZON GAYAT'.

08 November 2008

Bagaimana Cara Mengangkat Beban tanpa Menggunakan Kren...??

Berikut adalah rakaman satu peristiwa yang tidak pernah terlintas di dalam akal fikiran manusia normal seperti kita.

Di mana kebiasaannya Kren mengambil alih kerja-kerja mengangkat & memindah sesuatu bebanan yang berat dari satu tempat ke tempat yang lebih sukar dilakukan menggunakan tenaga manusia biasa namun berlainan pula yang terjadi di Kepulauan Kailolo, Sulawesi, Indonesia.



Mengikut cerita, semasa kerja pembinaan sebuah masjid dilakukan di sini penduduk kampung mengalami kesukaran untuk menaikkan kubah masjid akibat ketiadaan perkhidmatan kren memandangkan kawasan tersebut merupakan kawasan kepulauan terpencil.

Akibat dari sumber kewangan yang terhad bagi menyewa kren dari kawasan lain ditambah juga dengan kos pengangkutan kren menggunakan kapal yang terlalu mahal ke tempat mereka. Penduduk kampung berikhtiar untuk meminta bantuan guru-guru agama dan orang-orang alim di kawasan berhampiran berhimpun mengadakan solat hajat, berpuasa, dan berzikir beberapa hari memohon kepada Allah bagi mencari jalan untuk menyelesaikan masalah mereka itu.

Diberitakan lagi, berkat doa & keyakinan mereka yang tinggi kepada Kekuasaan Allah, ketika mereka sedang khusyu' berzikir, dengan izin Allah kubah tersebut dengan sendiri naik terapung-apung dari permukaan tanah ke udara dan terus melayang perlahan-lahan hingga sampai ke lokasi yang ingin ditempatkan (di puncak bumbung masjid tersebut, anggaran ketinggian 30-40m dari permukaan tanah!).

Peristiwa Pelik bin Ajaib yang sempat dirakamkan ini memang cukup mustahil dipercayai oleh mata akal normal kita, namun jika kita melihat dengan mata hati & iman kepada Pencipta segalanya akan bertukar menjadi sebaliknya...

"...Ya Allah, Sesungguhnya kepada Engkau kami sembah dan kepada Engkau juga kami memohon Pertolongan..."

Maka terpulanglah kepada diri anda sendiri untuk menilainya...wallahua'lam.




1 comment:

Anonymous said...

subhanallah besarnya kuasa Allah...tiada yang mustahil bagi Allah..